საიტი მუშაობს ტესტურ რეჟიმში

საქართველოს სამეფოსათვის

საქართველოს სამეფოს ისტორია

მსოფლიო მონარქიები

მართლმადიდებლობა და მონარქია

პრესა და ანალიტიკა

ლიტერატურა და ხელოვნება

კონტაქტი ankara escort adana escort izmir escort eskisehir escort mersin escort adana escort escort ankara

საქართველო და ქართველი ერი > ქართული ლიტერატურა

ზოგიერთ ფსევდოლიტერატორზე და ფსევდოპოლიტიკოსზე მეტად ცოცხალი ლექსების ავტორის გარდაცვალების დღე
გაიოზ მამალაძე
საოცარია,
 ადამიანმა ლადო ასათიანის ლექსში "კრწანისის ყაყაჩოები", მით უმეტეს, ფრაზაში – "თუ არც ყაყაჩოს ცეცხლია და არც ახალი იარა, მა ეს ბებერი კრწანისი რა ძალამ ააბრდღვიალა?", – სიცოცხლის გამარჯვება, მომავლის არსებობა, როგორ ვერ უნდა დაინახოს?!

ნუთუ ვინმეს ჰგონია, რომ საფლავზე გასვლისას და წითელი კვერცხის გადაგორებისას სიკვდილის მისტერია ტარდება?!

მეგობარო, თუ რომელიმე პოეტის ერთი კონკრეტული ლექსი ვერ გაიგე, წაიკითხე იმავე პოეტის სხვა ლექსებიც, და შესაძლოა, იმ პირველის პასუხი იქ იპოვო, ან ავტორის პოეტური კრედო მაინც დაინახო, და მერე უფრო გასაგები გახდება ის "გაუგებარი" ნაწარმოებიც...

 ამიტომ, ზოგ–ზოგიერთებს ვურჩევდი ლადო ასათიანის სხვა ლექსიც – "საქართველოში",  წაიკითხოს და გაიაზროს... ან ამ ლექსის ერთი ნაწყვეტი მაინც:

"ჩვენ შეიძლება ბრძოლაში მოვკვდეთ,
მაგრამ არც მაშინ ვტოვებთ სიცოცხლეს!"

და კიდევ, ორიგინალობის სურვილი ხშირად უხერხულ მდგომარეობაში აგდებს ადამიანს...

ახლა კი, ლადო ასათიანის გარდაცვალების დღეს, მოვუსმინოთ ქართული პოლიტელიტის აბსოლუტურ უმრავლესობაზე მეტად ცოცხალ პოეტს – ლადო ასათიანს!

გაიოზ მამალაძე

ლადო ასათიანი

"კრწანისის ყაყაჩოები"

ჰეი, თქვენ არაგველებო, გაუმაძღარნო ომითა, 
თქვენს საფლავებთან მოსვლა და მუხლის მოდრეკა მომინდა. 
შავჩოხიანო ვაჟკაცო, ჭრილობა ხომ არ შეგხსნია! 
ეს სისხლი არის, თუ მართლა ყაყაჩოების ცეცხლია? 
შავჩოხიანო ვაჟებო, ასე რამ გაგახალისათ, 
ჟრიალი ხომ არ მოგესამათ ოჟა ჯურხაის ფარისა? 
სიმღერა ხომ არ მოგესმათ პატარა კახის ხმალისა? 
იქნებ მე თვალი მატყებს, ზეცა მაბრმავებს კრალა, 
მაშინ თქვენ თვითონ აღსდექით და მარქვით ომახიანად, 
თუ არც ყაყაჩოს ცეცხლია და არც ახალი იარა, 
მა ეს ბებერი კრწანისი რა ძალამ ააბრდღვიალა? 
ჰეი, თქვენ არაგველებო, გაუმაძღარნო ომითა, 
თქვენ საფლავებთან მოსვლა და მუხლის მოდრეკა მომინდა!

საქართველოში


საქართველოში იბადებოდნენ
და შემდეგ მუდამ სწუხდნენ ამაზე:
„ეხ… წუთით მაინც დაბრუნდებოდეს
ჩვენი ბავშვობა და სილამაზე!„
თავს არ მოიკლავს ქართველი, არა,
ის შეიძლება ბრძოლაში მოკვდეს,
ერთი იმედით სიცოცხლე მარად
გაგრძელდეს ქვეყნად და განმეორდეს
საქართველოში როცა კვდებოდნენ,
უფრო და უფრო წუხდნენ ამაზე:
„ეხ, წუთით მაინ დაბრუნდებოდეს
ჩვენი ბავშვობა და სილამაზე!„
ჩვენ ვაჟკაცობა ძველთაგან მოგვდევს,
ყველამ გაიგოს, ყველამ იცოდეს!
ჩვენ შეიძლება ბრძოლაში მოვკვდეთ,
მაგრამ არც მაშინ ვტოვებთ სიცოცხლეს!
რადგან სიცოცხლე ასე ნავარდობს,
სიკვდილის ყველა კარი დარაზეთ
და იმ ბედნიერ დღეს გაუმარჯოს,
როცა ჩვენ გავჩნდით ამ ქვეყანაზე!

2015

მამული, ენა, სარწმუნოება

წმიდა მოწამე იუსტინე ფილოსოფოსი, სხვა იუსტინე და მათ თანა: ხარიტონი, ეველპიტე, იერაქსე, პეონი, ვალერიანე, იუსტი და ხარიტა (+166) - ხსენება 14 ივნისს
წმიდა მოწამე იუსტინე ფილოსოფოსი წარმართი ბერძნის ოჯახში დაიბადა. სამარიის უძველეს ქალაქ სიქემაში ეზიარა ის ბერძნულ ფილოსოფიასა და სხვადასხვა მეცნიერებას. ერთხელ, ქალაქის გარეუბანში სეირნობისას, დაფიქრებულ იუსტინეს შეხვდა ბერი, რომელმაც ხანგრძლივი საუბრის დროს ქრისტიანული მოძღვრების არსი განუმარტა და ურჩია, ყველა მტანჯველ კითხვაზე პასუხი წმიდა წერილში ეძებნა. „მაგრამ, უწინარეს ყოვლისა, - თქვა ბერმა, - გულმოდგინედ ევედრე უფალს, რომ განგინათლოს გონება. არავის ძალუძს ჭეშმარიტების შეცნობა, თუ იგი არ განაბრძნო უფალმა, რომელიც უხვად მიმადლებს ყოველთვის რწმენითა და სიყვარულით მვედრებლებს“. 30 წლის იყო იუსტინე, როცა მოინათლა და, ამ დროიდან მოყოლებული, მთელ თავის ნიჭსა და ცოდნას წარმართთა შორის ქრისტეს სწავლების გავრცელებას ახმარდა. „ვისაც შეუძლია ჭეშმარიტება ამცნოს სხვას, და ამას არ აკეთებს, მოეკითხება უფლისაგან“, - წერდა ის.
ღირსი სამსონ უცხოთშემწყნარებელი (+დაახლ. 530)
27 ივნისი (10 ივლისს) მართლმადიდებლური ეკლესია აღნიშნავს ღირსი სამსონ უცხოთშემწყნარებელის (+დაახლ. 530) ხსენების დღეს.
gaq