საიტი მუშაობს ტესტურ რეჟიმში

საქართველოს სამეფოსათვის

საქართველოს სამეფოს ისტორია

მსოფლიო მონარქიები

მართლმადიდებლობა და მონარქია

პრესა და ანალიტიკა

ლიტერატურა და ხელოვნება

კონტაქტი ankara escort adana escort izmir escort eskisehir escort mersin escort adana escort escort ankara

აკაკი ბაქრაძე - დავაბრუნოთ აფხაზები აფხაზეთში
იმასაც თუ არ დავივიწყებთ, რომ ქართულ ეკლესიაში „აფხაზეთის კათოლიკოსის“ თანამდებობაც არსებობდა, კიდევ ერთ საბუთს ვიშოვნიდით აფხაზების ქართველობის სასარგებლოდ. აფხაზეთის კათოლიკოსს საუკუნეების მანძილზე ჰქონდა რეზიდენცია და ტახტი ბიჭვინთაში. აფხაზეთის კათოლოკოსი იქ იჯდა, სადაც მრევლი ქართველი იყო და ეკლესიისა და ხალხის სამეტყველო ენაც ქართული. სხვაგვარად წარმოუდგენელია ქართველი კათოლიკოსის ყოფნა ბიჭვინთაში.
მეუფე ანანია: ,,რეგიონალიზმი არის უდიდესი ბოროტება''
საქართველო უნდა იყოს ერთიანი უნიტარული სახელმწიფო, იმისათვის, რათა ქართველი ერი გამთლიანდეს ისევე, როგორც იყო XII-XIII საუკუნეებში, საქართველოს ოქროს ხანაში. ასე რომ გლოცავთ და გაკურთხებთ, ეს არის ჩვენი თხოვნა თქვენთან.
სტალინისა და ორჯონიკიძის ღალატის კიდევ ერთი შედეგი – აზერბაიჯანისთვის გადაცემული ტერიტორიები
აფხაზეთის სამთავროს გაუქმება და მიხეილ შარვაშიძე
მიხეილ შარვაშიძე იმხანად ოჩამჩირეში იმყოფებოდა. მასთან ერთად ოჩამჩირის სასახლეში იმყოფებოდნენ: აფხაზეთის ეპისკოპოსი ალექსანდრე ოქროპირიძე (1862-1869), მისი მოძღვარი, დეკანოზი ბასილ მიქაბერიძე, მთავარდიაკვნები - ივანე თვალთვაძე და იოსებ ტიტვინაძე, მედავითნეები - გრიგოლ კასრაძე და ალექსი დგებუაძე, ასევე მისი მოსამსახურეები: ბაზიერი - ოტია კახიანი, მემიმინოვე - მანჩა შარაშენიძე, მემეძებრე - ბესო მიქელაძე და სხვები. ნოემბრის მშვენიერი, თბილი ამინდები იდგა. მთავარს ნადირობა მოესურვა და ტყვარჩელის აბანოების მახლობლად, სოფელ კვასკესკენ გაემართა ამალით
უფალო, ძალი ერსა ჩვენსა მოეც...
გალისა და ოჩამჩირის რაიონების საზღვარზეა სახელგანთქმული ბედიის ტაძარი. „ვისაც გენებოს განიცადოს სიდიდე და სიმდიდრე ბაგრატ მეფისა, განიხილე ბედიის ეკლესია და მით სცნობ“-ო, გვაუწყებს „ქართლის ცხოვრება“.
ტრაპიზონი და ლაზეთი - საქართველოს ისტორიისა და კულტურის ნაწილი
ტრაპიზონი დაახლოებით იგივეა ჩვენთვის, რაც ავსტრიაა გერმანიისათვის. ტრაპიზონელი კეისრები ატარებდნენ ტიტულს "სრულიად აღმოსავლეთისა და ივერთა მეფე". ტრაპიზონს საქრთველოსთან ჰქონია ერთიანი საფინანსო-სამონეტო სისტემა (მაგ. კირმანეული თეთრი). ქალდეა-საქართველოს უნია ერთ უნიტარულ სახელმწიფოში ვერ გადაიზარდა, ჯალალედინის, მონღოლების, თემურ ლენგის, თურქების შემოსევების გამო.
სრულიად საქართველო (ნაწილი მესამე)
დავით აღმაშენებლისეული ფორმულის ჩრდილო ნაწილი ,,ნიკოფსიდგან დარუბანდამდისა ზღვადმდე'', სულაც არ ნიშნავს, რომ ,,ნიკოფსია'' არის ერთი სასაზღვრო წერტი – ციხე-სიმაგრე ნიკოფსი (ტუაფსეს მიდამოებში), არამედ ეს არის მთელი ოლქი ისევე, როგორც "დარუბანდისა ზღვადმდე" არ ნიშნავს ერთ სასაზღვრო წერტს, არამედ ამ ზღვის მთელ კავკასიურ სანაპიროს.
აბოცი
მრავალმხრივი სიკეთით მომადლებულ ირჯანის მთის დასავლეთით გადაშლილი იყო ასეთივე ნაყოფიერი მთებით შემოზღუდული და შეკრული უმშვენიერესი ქართული ქვეყანა აბოცი. ,,ამ მთის (ირჯანის ი.ს.) დასავლეთ კერძ არს აბოცი, აწ ყაიყულად წოდებული”-წერს ვახუშტი და იქვე ლაკონურად გვიხატავს მის ფიზიკურ-საგეოგრაფიო სახეს: ,,გარმოხვეული სრულიად მთითა და შუაში ვაკე”.
სოჭის მხარის დაბრუნება (1918 წ.)
მკითხველს ვთავაზობთ ისტორიკოს იური სიხარულიძის ორ წერილს: "სოჭის მხარის დაბრუნება (1918 წ.)" და "სოჭის მხარის საქართველოსათვის დაბრუნების ცდა (მეორე მსოფლიო ომის შემდეგ)", სადაც ავტორი მოლლედ გვიამბობს მეოცე საუკუნის პირველ ნახევარში ქართველების მიერ გამხორციელებულ მცდელობებს დაებრუნებინათ ისტორიული ქართული მხარე - სოჭის ოლქი.
ჭოროხის აუზის საეპარქიო ცენტრები
უძველესი ქართული ცივილიზაციის ერთ-ერთი უპირველესი და უთვალსაჩინოესი აკვანი – ჭოროხის ხეობა ადრეული და განვითარებული ფეოდალიზმის ხანაშიც შესაშური ენერგიულობით აგრძელებდა და ავითარებდა ისტორიულ ტრადიციებს. ამდენად შემთხვევითი არაა, რომ ძველი და საქართველოს ერთ-ერთ უძველეს საეპარქიო ცენტრად სწორედ თუხარისი იქცა. იგი მდებარეობდა კლარჯეთისა და ტაოს მიჯნაზე და თავის დროზე შემთხვევით როდი იქნა არჩეული ჭოროხის ხეობის სულიერ ცენტრად.
1 2 3

მამული, ენა, სარწმუნოება

gaq